söndag 21 augusti 2011

Har du sett Herr Kantarell..?


Vi tog en tur ut till skogen för att hitta svamp till söndagssteken och jajamensan, där stod dom så gula och fina! En huggorm såg jag oxå, det gör mig ingenting så länge jag inte springer på spindlar för dom är väldigt otäcka. Som ni ser här ovan hittade jag och Linnéa en stock som vi satte oss på och vilade våra trötta ben.

Snart börjar både skola och kvällskurs, om bara drygt en vecka! Jag kollade schemat för dagkursen och det var ju inte direkt lektioner/föreläsningar varje dag..men å andra sidan kan det ju bli en jobbig kurs ändå. Imorgon tänker jag ändå ringa bemanningen och anmäla mitt intresse för lite extrajobb i höst.

Igår putsade vi vartenda fönster på huset, Kenth tog utsidan och jag insidan och det gick som en dans fast det inte är min favvosyssla. Det går ju så mycket lättare om man hjälps åt och Kenth fick äran att gå upp på stegen för att putsa de på andra våning då några fönster ej är öppningsbara. Jag kan bara konstatera att denna sommar har gått vääldigt fort så nu gäller det att passa på njuta av varje dag det fortfarande är värme ute! Jag avslutar detta lilla inlägg med att mitt liv fortsätter vara lika fantastiskt som det faktiskt brukar vara och att jag gjort av mig av med en del energitjuvar så nu är livet änna lite bättre ändå. Ha det så gott därute för strax ska vi äta en hederlig söndagsmiddag nämligen stek, potatis och sås!

2 kommentarer:

  1. Heej! Ja det är skönt att veta att man inte är ensam som skall plöja igenom dessa böcker :) Såg att du även ska läsa mattekursen på kvällstid! Kul! Ja sommaren har varit väldigt bra, lång och skön och det är med blandade känslor jag ser fram emot vardagen igen :) Hoppas även du haft det bra!! Vi ses! kram Anna B!

    SvaraRadera
  2. Be that as it may, numerous items in the market including conditioner can give you negative symptoms as they contain unsafe fixings. Therefore, you have to think of the best conditioner items that don't have negative impacts.

    Click Here

    SvaraRadera